zondag 26 februari 2012

A Good Old Fashioned Orgy (2011)




Zevenentwintig dagen is het geleden dat ik een review heb geschreven. Dat is knap lang. De geïnteresseerde lezertjes zullen zich wellicht hebben afgevraagd waar die boeiende reviews bleven. Misschien maakten jullie je zelfs zorgen of is er lichte paniek ontstaan omtrent het uitkiezen van een leuke film voor de zondagavond? Mogelijk ben je zelfs boos geworden na het zien van een erg slechte film en ben je van mening dat ik je daar wel voor had kunnen behoeden. Wat mij betreft allemaal terecht en legitiem. Feit is dat ik vandaag weer een poging waag. Vergis je echter niet, dat kan morgen weer totaal anders zijn. En ook geeft het geen garanties wat betreft de kwaliteit van de film. Maar een beetje lezer van mijn blogje zou dat onderhand wel moeten weten.

De afgelopen maand heb ik veel films aangezet en weer afgezet. Een combinatie van slechte stemming en soms dito film maakte dat ik mijn hobby maar even heb geparkeerd. Vanochtend had ik een paar uurtjes te overbruggen en geen zin om serieuze actie te ondernemen, dus ik dacht: ik doe eens gek. Vervolgens stond ik als een malloot naakt door het huis te dansen, gekke geluiden te maken en gebaren te maken waar veel mensen later schande van zouden spreken. Toen ik hierdoor geheel uitgeput was geraakt, ben ik maar een film gaan kijken.

Geen enkele verwachting had ik. Een comedy met het woord orgie erin kan alleen maar onderbroekenlol betekenen en een ernstig tekort aan naakt, zeker in verhouding tot de titel. En nu ik dat zo opschrijf, klopt dat eigenlijk ook wel. Maar toch vond ik hem wel leuk! Ondanks het tekort aan naakt, wat ik eigenlijk te stompzinnig voor woorden vind, een film over een orgie zonder serieus naakt of seks. Volgens mij waren er heel even twee borsten te zien. Maar goed, ik had niet anders verwacht, in Amerika schijnen er allemaal verschrikkelijke dingen te gebeuren als mensen naakt zien.

Voor wie iets wil weten over de film: A Good Old Fashioned Orgy is een luchtige comedy over een groep dertigers die een laatste feest willen organiseren in een zomerhuis wat op het punt staat verkocht te worden. Normaliter houden ze grote themafeesten, deze keer houden ze het bij een orgie met een selecte groep vrienden. Goed idee, niet? Gelukkig geen romantische comedy en al helemaal gelukkig betrekkelijk weinig vaste prik dramatische ontwikkelingen. Standaard Amerikaanse comedy à la Old School zonder ingewikkeld te doen maar wel soms leuke grapjes te maken.

Mijn vertrouwen in de film is weer enigszins hersteld met deze simpele comedy. Prima voor als je moe, brak of stoned bent. Alhoewel het laatste ik niet zeker weet. Zeven uit tien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten