maandag 16 april 2012

Titanic II (2010)




Op verzoek! Dus voorlopig geen verzoekjes meer. Titanic II krijg een 1,8 op IMDb, en een één krijg je al voor je naam op het blaadje schrijven. Geen goed begin dus. Het volgende slechte nieuws is dat Titanic II geproduceerd is door The Asylum. En die staan bekend om hoogvliegers als 2010: Moby Dick en Mega Shark vs Giant Octopus. Alles van The Asylum gaat Straight To Video, wat altijd garant staat voor de betere bagger. En ze maken films die volgens eigen zeggen altijd ruim onder het budget van een miljoen dollar blijven. In dit geval zeer ruim, de film kostte vijfhonderdduizend dollar. Daarvan had James Cameron in Titanic 1 Leonardo DiCaprio nog niet eens kunnen betalen.

Verder kenmerkend voor The Asylum is dat ze zogenaamde Mockbusters maken: Goedkope films die meeliften op het succes van hun dure broertjes en zusjes. Zo maakten ze ten tijde van Piranha 3D "Mega Piranha". Natuurlijk heb ik deze ook gezien, het hoogtepunt waren de enorme piranha’s die uit zee sprongen om zo hele happen uit flatgebouwen te nemen. Echt mega dus. Toen Death Race uitkwam, bracht The Asylum "Death Racers" uit. Heb ik ook gezien. Kutfilm. Ook hebben ze The 18 Year Old Virgin uitgebracht. Die heb ik volgens mij geskipt. Een laatste voorbeeld: in plaats van Transformers bracht The Asylum Transmorphers uit. Volgens Wiki inclusief een subplot dat met lesbo's te maken heeft. Die ga ik dus nog kijken.

Titanic II kent vele hoogtepunten, maar mijn persoonlijke favoriet is als een vrouw gewond raakt in de ziekenboeg. Haar vriendin is verpleegkundige en roept: Give me your creditcard! Ik denk, hè, wat moet je daar nou mee? Maar natuurlijk, met behulp van de creditcard en hansaplast tape wordt de wond verbonden. Een nieuwe functie van de creditcard! En weer een debiele scène voor mijn verzameling, uniek. Niet zo uniek is de rest van de film. Namelijk gewoon een ramp met de Titanic II. Wel een stuk korter dan het origineel, en daar scoor je normaliter bij mij wel punten mee. Maar in dit geval was hij niet kort genoeg.

Eigenlijk heeft deze film niets wat het leuk zou kunnen maken. Slechte acteurs, saai plot, geen budget en geen haaien. Wel spelen ze in op de actualiteit, want het schip zinkt door een enorme tsunami, veroorzaakt door een stuk ijs dat van een gletsjer afbreekt (global warming, gevaarlijk!). No budget kan heel leuk zijn maar meestal is het gewoon slecht. Helaas kun je dat pas weten als je de film hebt gekeken. De titel kan wel informatie verschaffen trouwens. Als Titanic II het beste is wat ze kunnen verzinnen, geeft dat natuurlijk te denken. Vergelijk met SharkTopus, met zo'n titel kun je al niet meer mislukken!

Resumerend kan ik stellen dat je deze film met een gerust hart kunt overslaan. Ik volg IMDb, 1,8 uit tien punten. En dan knijp ik een oogje toe over het feit dat ze hun naam verkeerd op het blaadje hebben geschreven. Ik ben trouwens wel erg benieuwd naar de volgende productie van The Asylum: Nazis At The Center Of The Earth.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten