maandag 31 oktober 2011

The Warrior's Way (2010)




Het leuke aan een voorraadje films is dat ik vaak niet meer weet wat ik gedownload heb. Daarnaast kies ik gevarieerd en ben ik niet al te kieskeurig. Afzetten en weggooien kan altijd nog, leve de mediaspeler! Doordat ik de eigenaardige gewoonte heb kansloze films uit te zoeken, ben ik bij het opzetten van betrekkelijk nieuwe films altijd achterdochtig. Wat is de kans dat dit wel wat is? Nihil! Maar het werkt net als gokken: doordat je soms een treffer hebt, blijf je volharden in je gedrag. Met de daarbij behorende frustratie. Maar daar merken jullie natuurlijk niks van…

Deze keer was het een treffer. Ik had geen flauw idee wat voor film het zou zijn. Reden voor downloaden achteraf: action/fantasy/western (vaag), een 6,7 (kan nog alle kanten op) en Geoffrey Rush speelt erin (Captain Barbossa). Een vreemde combinatie waar ik ook nu nog geen kaas van kan maken. Maar hoe doe je dat eigenlijk, kaas maken? Volgens mij melk karnen en dan zeven. Wat je overhoudt moet je laten rijpen. En dan heb je kaas. Maar pin me er niet op vast.

Goed, het verhaal dus. De film begint met een Samurai die net de laatste tegenstander in mootjes heeft gehakt. Maar door zijn goede hart redt hij de laatste baby van de rivaliserende clan. En omdat dat niet mag van de baas, vlucht hij naar Amerika. Naar het Wilde Westen. Daar komt hij aan in een stoffig dorpje waar een reizend circus zich jaren geleden heeft gevestigd. Er zijn dus clowns. En een lilliputter. En een vrouw met een baard. Uiteindelijk moeten de held en de dorpelingen natuurlijk vechten met een groep bandieten. En met rivaliserende Samurai krijgers.

Eigenaardige combinatie? Precies wat ik leuk vind. En het gaat eigenlijk prima samen, bandieten en Samurais. Inhoudelijk stelt het allemaal niks voor, maar het is een vlot verhaal met voldoende actie en redelijk wat bloederigheid. Wat ik bijzonder vond aan de film, was hoe mooi sommige dingen in beeld waren gebracht. Zowel de luchten en de bloementuin als sommige aspecten van de gevechten. Ook hier en daar een grapje. Prima vermaak met een origineel concept en mooi gemaakt, 7,5 uit 10.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten